Den druhý 15.6.2013
Ráno nás probudila paní učitelka písničkou. Někteří jsme byli hned na nohou a zazpívali jsme si s ní, další se postupně trousili a pár nás po noční bojovce nevstalo vůbec :-). Jakmile písnička dozněla, vyběhli jsme ven před hotel, našli, kde jsou kartičky s písmenky, a pustili se co nejrychleji do jejich sběru. Když už nebylo co sbírat, vrátili jsme se do hotelu a zkoušeli z nasbíraných písmenek složit co nejvíc slov. Mohli jsme použít i kris – kros, což nám mohlo přinést body, protože se jedno písmenko počítalo za dva. Objevilo se pár dobrých skutků, kdy Eliška Kl. a Bruno věnovali několik svých písmenek těm, kdo zaspali, a byli bez nich. Jiní zase vytvořili dvojice a o bodíky za složená slova se podělili. Po sečtení a zapsání získaných bodů jsme si šli uklízet, abychom to do snídaně měli v pořádku, protože pak měly přijít Báry a ohodnotit, jak dobře máme uklizeno. Poradily nám taky, co a jak můžeme zlepšit, abychom měli ve svých věcech pořádek, a našli, co potřebujeme.
Snídaně probíhá formou bufetu a my jsme si mohli naložit na talířky a do misek podle libosti do sytosti. Po snídani jsme si zakreslili první bodíky do kormidel a paní učitelka rozdala i první truhličky jako speciální odměnu – truhličku pro Edíka a Kubu a pak se sesedli v jídelně, abychom si zapsali včerejšek do deníčků. To nám šlo dobře, takže nám zbyl i čas na společné sdílení. A byli jsme překvapeni, že to, co se třeba nám včera líbilo, měli jiní mezi tím, co se jim nelíbilo. Paní učitelka nám pak přečetla první část z deníku Odysseových cest, a protože Odysseus měl několik lodí s posádkou, bylo i naším úkolem rozdělit se do posádek. V lese, který představoval moře, jsme každý našli barevný lísteček se svým jménem a hned jsme věděli, že se musíme spojit podle stejných barev a složit obrázek. Díky tomu jsme také zjistili, co máme ve znaku své posádky a vymýšleli podle těchto obrázků jména pro své posádky a také „bojové“ pokřiky. Ty jsme si pak navzájem odrecitovali (a paní učitelka nás natočila, pošle odkaz, abyste si nás mohli poslechnout).
Následovala další námořnická zkouška – orientace v moři. Zavázali jsme si oči šátky (tady má Bruno na svědomí další dobrý skutek, protože se rozdělil o svůj šátek s Edíkem, který jej neměl) a museli jsme dojít včas k majáku (Báře), který vydával pravidelný hlasitý zvuk. Kdo by to nestihl do deseti minut, toho by smetlo tornádo do moře, ale to se nestalo vůbec nikomu, protože nám stačilo pouhých pět minut a všichni jsme maják našli. Posledním úkolem před obědem byla stavba námořnických domečků. Kdo chtěl, stavěl sám, další vytvořili dvojice a po půlhodinové pilné práci jsme si navzájem své výtvory odprezentovali. A všem se domečky líbily. Po výborném kuřeti na smetaně s houskovými knedlíky k obědu jsme si užili polední klid, během kterého skoro všechny holky napsaly obrovské množství koresponďáků nejrůznějšímu příbuzenstvu, takže se máte na co těšit :-).
A protože svítilo sluníčko a bylo teplo, mohli jsme poprvé do bazénu! Bára do něj šla s námi a pak nás obě hlídaly, abychom si to nejen užili, ale i přežili. Některé naše skoky byly velmi originální. Z lesa jsme si přinesli různé kousky kůry a začali vyřezávat lodičky. Pár z nás je zvládlo dokončit i stožáry s plachtami. Během této práce jsme plnili (první polovina z nás) další námořnickou zkoušku – postřehu a pozornosti, při které jsme u obou Bár měli co nejrychleji na tabulce vyhledat, pojmenovat a ukázat černá čísla vzestupně na střídačku s červenými čísly sestupně. Kdo byl hotov, šel skákat na trampolínu, a byl zpocený až za ušima.
Před večeří nás čekalo další čtení z Odysseova deníku, tentokrát o ztroskotání u země Lotofagů. Spoutané lodníky nám nahradily lístečky s čísly v barvě naší posádky a odnosit jsme je museli co nejrychleji štafetově, aniž bychom některé číslo vynechali. K večeři bylo rizoto s červenou řepou a po ní jsme měli volno na své aktivity (čtení, povídání, kreslení, hraní). Před sprchováním jsme se ještě sešli v klubovně, kde jsme si sami připravili stoly a židle a pak zpívali nové písničky z našich deníčků. Vypadá to, že se nám všechny dost líbí. Na čtvrtky od paní učitelky s loděmi pro záznam našich úspěchů při Odysseově cestě jsme si zapsali jména a členy posádek a pokřiky a pak si ukázali, jak se hraje Tantrix ve čtyřech týmech. Většina z nás pravidla pochopila a hrála výborně. Na pokojích jsme si určili pořadí a pořádně jsme se vysprchovali. Zbyl nám ještě kousek času na čtení a povídání a pak už paní učitelka zahrála ukolébavku a popřála dobrou noc. Snad ráno nezaspíme rozcvičku.